Brieven aan Brigitte
ingestuurd door E. van Lafberg, Zierikzee
Vraag: Mijn bank blijft intimiditeren
Mijn bank heeft mij onterecht beschuldigt en veroordeelt zonder rechtspraak of aangifte van bedreiging.Al mijn rekeningen zouden gestopt worden. Het verzoek dit niet te doen werd natuurlijk genegeerd net als alle andere communicatie.
Ik moest mijn rekeningen leeghalen en heb dit gedaan.
Nu heeft de bank bij mijn rekening niks ondernomen ondanks dat er al maanden niks meer op deze rekening staat.
Ook heeft de bank een nota in rekening gebracht en dat is waar mijn klacht over gaat. Als de bank aankondigd mijn rekeningen te stoppen dan moeten ze geen half werk doen en dan nog eens kosten rekenen.
Graag hoor ik een verklaring voor dit achterlijke gedrag.
Ik ben het helemaal zat geintimideert te worden door deze bank.
Ten eerste eis ik alsnog bewijs van het feit dat ik een medewerker heb bedrogen.
Ten tweede ga ik geen notities meer betalen over producten die schriftelijk door hun zijn opgezegd.
Ten derde verwacht ik excuus aangezien ik verontschuldig ben en er dus geen bewijs is.
Ten vierde eis ik compensatie. Deze compensatie van een bloemetje naast, of een zuipkaart IN het Excuus, mijn stamcafé.
Ten vijfde wil ik dat ze deze fout rechtopzetten.
Boze groetjes,
E. van Lafberg, Zierikzee
Brigitte antwoordt:
Hallo E.
We hebben een tijd gewacht met ons antwoord omdat we telkens koppijn kregen van jouw schrijfstijl. Wat 'n taalfouten zeg!
Maar, wij zijn een ombudsdienst en we willen iedereen helpen.
Wat je eerste eis betreft: je vraagt bewijs, je spreekt de beschuldigingen niet tegen. Hierbij laat je doorschemeren dat je inderdaad een medewerker hebt bedrogen.
Tweede eis: "hun" kan geen lijdend voorwerp zijn. Het zijn producten die door HEN zijn opgezegd.
Derde eis: zelfs na 10 maal gelezen te hebben snappen we deze niet.
Vierde eis: meen je dat nu?
De vijfde eis vat gewoon de eerste drie samen.
Wij eisen:
1. Duidelijk geformuleerde brieven.
2. Dat mensen die onze dienst gebruiken, klaarheid scheppen.
3. Dat men eindelijk eens op spelling, zinsbouw, interpunctie en woordenschat let.
4. Correct taalgebruik.
5. De vier bovenstaande eisen.
Diepe zucht,
Brigitte.
| 2662× gelezen
We hebben een tijd gewacht met ons antwoord omdat we telkens koppijn kregen van jouw schrijfstijl. Wat 'n taalfouten zeg!
Maar, wij zijn een ombudsdienst en we willen iedereen helpen.
Wat je eerste eis betreft: je vraagt bewijs, je spreekt de beschuldigingen niet tegen. Hierbij laat je doorschemeren dat je inderdaad een medewerker hebt bedrogen.
Tweede eis: "hun" kan geen lijdend voorwerp zijn. Het zijn producten die door HEN zijn opgezegd.
Derde eis: zelfs na 10 maal gelezen te hebben snappen we deze niet.
Vierde eis: meen je dat nu?
De vijfde eis vat gewoon de eerste drie samen.
Wij eisen:
1. Duidelijk geformuleerde brieven.
2. Dat mensen die onze dienst gebruiken, klaarheid scheppen.
3. Dat men eindelijk eens op spelling, zinsbouw, interpunctie en woordenschat let.
4. Correct taalgebruik.
5. De vier bovenstaande eisen.
Diepe zucht,
Brigitte.
| 2662× gelezen
Je wil een andere brief lezen? Dat kan!
☆ Anders: Kaartlezer - Ingestuurd door Uw BBC Team
☆ Vraag: Ben ik (50M) onredelijk als ik afzie van de belofte van het kopen van een nieuwe telefoon voor mijn dochter (18) - Ingestuurd door Ferry Vanzak
☆ Anders: Genant moment - Ingestuurd door Wartel Scheefhangst
☆ Vraag: Rustig aan doen - Ingestuurd door Sjantalll
☆ CONTACT - Ingestuurd door Dr.
☆ Vraag: Mijn vriend doet me vaak huilen - Ingestuurd door Shil Wadden
☆ Anders: NIEUW AFSLANK MIDDEL GAAT VIRAL IN AMERIKA! - Ingestuurd door Nore Ply
☆ Hallo lieve - Ingestuurd door *********
☆ 11-11 op mijn modem - Ingestuurd door De Meirt
☆ Anders: Urgent Attention - Ingestuurd door Nina Jackson
☆ Probleem: Genante blauwe oog - Ingestuurd door Tom Relsener
☆ Probleem: Mijn broer haat mijn relatie met zijn beste vriend - Ingestuurd door Algusta
☆ Vraag: Ik (M35) ben gelukkig getrouwd maar ik voel me minderwaardig - Ingestuurd door Donny
☆ Vraag: Ik word belachelijk gemaakt op internet - Ingestuurd door Mieke
☆ Anders: Hoi! - Ingestuurd door Donna Daly
Rechts